torstai 2. lokakuuta 2014

Jos en olisi äiti

Joskus sitä tulee mietittyä,millaista elämäni olisikaan,jos Alexia ei olisi. Olisiko elämäni helpompaa ja stressittömämpää? Mitä minä tekisin juuri nyt? Listaan tähän ajatuksiani siitä,millaista elämäni todennäköisesti olisi;kukaanhan ei voi tietää sitä oikeaa "totuutta"

Jos en olisi äiti...

Söisin kaikki ateriani lämpiminä. Aamupalani olisi todennäköisesti monipuolisempi enkä söisi vain jotain,mitä pystyn vauvan viihdyttämisen ohella. Söisimme myös Villen kanssa yhtä aikaa,kenties jopa ruokapöydän ääressä!

Valvoisin pitkään ja nukkuisin vieläkin pidempään. Etenkin viikonloppuisin en nousisi enneen kello yhdeksää. Ja nukkuisin ylipäätään silloin kun minua väsyttäisi enkä heräisi useaan otteeseen öisin.

Viettäisin paljon enemmän aikaa ystävieni kanssa. Jaksaisin olla paljon pidempään illanistujaisissa ja jatkaisin sieltä vielä baariin tanssimaan. Vaikka en mikään juoppo olisikaan, voisin joskus ottaa vaikka yhden lonkeron. Hurrrjaa!

Lähtisin kotoa milloin haluaisin ja hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Lähtisin yksin lenkille;tosin valittaen siitä,ettei minulla olisi taaskaan seuraa. Nyt muuten on!

Välittäisin paljon enemmän muiden mielipiteistä. En poistuisi kotoa koskaan meikittä,sillä en pitäisi itseäni muuten kauniina. Käyttäisin myös haluamiani vaatteita ja korollisia nilkkureitani,jotka tällä hetkellä pölyttyvät vaatehuoneen kaapissa. Kaulassani roikkuisi myös pitkiä kaulakoruja,mikä nyt on mahdotonta pienen miehen tarrautumismaistelu-kauden takia :D

Ajattelisin asioista eri tavalla. En kiinnittäisi huomiota mm. Autojen turvallisuuteen, bussien matalalattioihin enkä varsinkaan siihen, pääseekö vaunuilla jokaiseen haluamaani paikkaan.

En tietäisi,miltä tuntuu rakastaa toista niin paljon,että heittäisi oman henkensä toisen puolesta. Mutta ennen kaikkea en tietäisi,miten paljon onnea ja ylpeyttä äitiys voi tuoda mukanaan. Vaikka raskauden jälkeinen masennus yrittää välistä viedä minut mukanaan,on minulla aihetta olla äärettömän onnellinen. Minulla nimittäin on maailman ihanin perhe. Enkä vaihtaisi sitä mihinkään,vaikka välistä siltä voisi tuntuakin.Koska minä olen äiti ja ylpeä siitä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)